Dette ser gigantaktøren etter når de ansetter nye selgere
Verisure har en salgsavdeling som består av mellom 200 og 300 selgere. I et landskap med hard konkurranse, ønsker de å være størst.
PR-ansvarlig i Verisure, Morten Støldal, mener god kompetanse på salgsfronten er en av de viktigste årsakene til at de er kommet dit de er i dag. Med over 240.000 kunder i Norge er blant de aller største i sin del av bransjen.
– Verisure har en lang og stolt historie gjennom 30 år i Norge. Med solid kundeservice, en fremoverlent salgsstyrke og et innovativt døgnovervåket alarmsystem med både brann- og innbruddssikring er vi nå Norges ledende alarmleverandør. Det er totaltjenesten som kunden får, teknisk kvalitet og en alarmstasjon som samarbeider effektivt med vektere og nødetatene, som gjør oss ledende, sier Støldal til Salg24.
Også de opplevde hvordan pandemien endret hverdagen deres. Støldal hyller salgsavdelingen deres for måten de håndterte situasjonen på.
– Det er klart at Covid-19 har påvirket Verisure som de fleste andre selskaper. Likevel har vi opprettholdt god aktivitet. Vi var raske til å etablere tiltak for å beskytte både våre ansatte og kunder, og har kunnet gi potensielle kunder en god sikkerhetsvurdering av deres hjem. Underveis i pandemien har våre selgere vist en fantastisk evne til å omstille seg for å nå sine budsjettmål. Med kreativ tankegang og skikkelig stå på-vilje har de levert gode resultater tross en utfordrende koronaperiode for oss alle.
På jakt etter nye selgere
Når så mange selgere er samlet i ett og samme selskap, er det viktig å sette inn flere tiltak for å skape en sammenfattet og god kultur blant dem. Villigheten til å jobbe som lag er noe av det Verisure ser etter når de ser etter nye ansatte.
– Vi ser etter selgere som ønsker å være en del av et engasjert lag, og som ønsker å jobbe med markedsledende produkter som bidrar til en tryggere hverdag for familier over hele landet. Vi er kontinuerlig på jakt etter nye salgstalenter hos oss, og kan tilby karrieremuligheter fordi vi er i rask vekst og utvikling, sier Støldal.
En god kultur innad gjør også at de presterer bedre utad. Dette er en stor del av oppskriften for å lykkes, mener han.
– Vi bygger team med samhold og læringskultur. Opplæring, kurs og utviklingsprogrammer kombinert med konkurranser og samhold i hverdagen er det vi mener skaper en god salgskultur.
– Salgsroller er ofte veien «inn til Verisure». Vi er derfor alltid på utkikk etter nye salgspersoner som ønsker å bidra til en tryggere hverdag for familier over hele Norge.