Svein Eriksen blir ny salgsdirektør i NHST.

Svein Eriksen blir salgsdirektør for Dagens Næringsliv-eier NHST

Svein Eriksen (49) skal lede NHSTs nyopprettede salgsavdeling for annonse, innholdsmarkedsføring og event.

Publisert

- Eriksen er meget sterk faglig og har en lederstil som passer NHST. Han kjenner mediemarkedet svært godt, og i tillegg har han internasjonal erfaring, noe som kommer godt med for oss som har en global salgsorganisasjon, opplyser Hege Kosberg, Chief Marketing Solutions Officer i NHST i en melding.

- NHST har en unik posisjon, med sterke merkevarer som er ledende innen sine markeder. Vi skal gi våre annonsører og partnere et slagkraftig verdiforslag for å hjelpe dem med å nå sine mål, og med produkter som styrker merkevarene deres, sier Svein Eriksen i meldinga.

Eriksen har 17 års erfaring fra Schibsted hvor han blant annet ledet annonsenettverket Webtraffic. Han har senere tre års erfaring fra mediebyrå og kommer nå fra stillingen som General Manager Nordics i softwareselskapet Finch. Han starter i NHST i januar og vil inngå i ledergruppen til avdelingen Marketing Solutions.

- Vi har nylig samlet salgskompetansen og -ressursene i et større fagmiljø, og vi trengte en dyktig leder for denne ambisiøse gjengen. Jeg er veldig glad for at Svein har takket ja til å ta på seg oppgaven, sier Hege Kosberg.

- Jeg er veldig glad for denne muligheten. NHST vil få en enda sterkere posisjon når vi jobber sammen, og kan på denne måten tilby enda bedre løsninger til våre annonsører. God og uavhengig journalistikk har aldri vært viktigere og det er ekstra motiverende å jobbe med så viktige miljøer, sier Eriksen.

Salgsavdelingen i NHST vil selge produkter og tjenester på vegne av blant annet Dagens Næringsliv og Fiskeribladet, samt seks andre titler som dekker shipping, sjømat og energi både i Norge og internasjonalt. NHST har salgsressurser verden over, blant annet i England, Singapore og USA samt Oslo og Bergen.

Powered by Labrador CMS