Kristoffer Mjeldheim gleder seg til å hilse på nye kollegaer i Magnar Eikeland 1. desember.

Kristoffer blir salgskonsulent i Magnar Eikeland

– Det jeg tar med meg av erfaring, er evnen til å bygge relasjoner.

Publisert

Det var den ihuga musikkinteressen som gjorde at Kristoffer Mjeldheim havnet i salgsbransjen allerede som 15-åring.

– Jeg hang litt for mye i en musikkbutikk – så mye at de etterhvert begynte å gi meg oppgaver der. Små oppgaver ble til helgejobbing, og etter videregående har jeg jobbet fulltid i musikkinstrumentbranjsen, forteller Mjeldheim til Salg24.

Han endte opp med å kjøpe musikkbutikken, og var med på å etablere 4Sound i Norge og Skandinavia. 27 år seinere, i 2016, valgte han å trekke seg fra konseptet, og gjøre noe helt annet.

– Det blir utrolig kjekt

Etter en prosjektstilling i Laerdal Medcial, og en salgsjobb i Relekta AS, har han nå takket ja til jobb som salgskonsulent i Magnar Eikeland Crisma Profilering.

– Jeg gleder meg veldig til å komme på plass 1. desember. Det blir utrolig kjekt å få hilse på nye kollegaer.

– Hvilke erfaringer tar du med deg fra tidligere?

– Det jeg tar med meg av erfaring, er evnen til å bygge relasjoner. All erfaring oppgjennom årene tilsier at et salg ikke bare handler om produktet, men at fremtoningen til selgeren er en vel så viktig faktor for å lande et salg, sier han.

– Selger-stempelet

Mjeldheim hevder han aldri har sett på seg selv som en selger, til tross for at det har vært levebrødet hans stort sett hele livet.

– Det høres kanskje rart ut, men det er ikke mange måneder siden en kunde fra musikkbransjen som jeg har solgt til i over ti år, først nå sa;« javel, så du har blitt selger du nå». Mjeldheim ler godt.

Han tror det handler om at han aldri har tenkt at han skal selge noe, men at han fremfor alt skal levere noe som dekker et behov, og skaper glede for motparten.

– Med det fokuset tror jeg også man slipper unna det klassiske selger-stempelet, som hjemsøker vår.

Powered by Labrador CMS