Partner Manager i Nortel, Jonas Walderhaug.

Partner Manager i Nortel om 2023: – Nøkkelordet for salgsbransjen i 2023 mener jeg er omstilling

Det blir en tradisjonell jul fylt med nostalgi for Jonas Walderhaug og familien.

Publisert Sist oppdatert

SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Jonas Walderhaug, Partner Manager TM i Nortel.

– Hva gjør du i julen?

– Julen er trolig den mest nostalgiske tiden i året. Som far til en 9 åring «pløyer» vi gjennom pynting av pepperkakehus, julekalendere på TV, Putti Plutti Pott på kulturhuset, klassiske julefilmer og hyppig inntak av gløgg! Med andre ord – julen er for meg tiden for familie og det er også en fin tid til å lade batteriene inn mot et nytt år med nye målsetninger.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Altfor mye! I tradisjonstro er det både ribbe, pinnekjøtt og torsk på middagsbordet på juleaften. Litt for enhver smak, kan du si.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Julen handler for meg om tradisjoner. Det blir til at man ser samme filmer som før og leser samme bøker som før, jeg anbefaler ikke nødvendigvis å prøve noe nytt, men alt som bringer barnet frem i deg passer godt i julen.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– 2022 har virkelig vært et veldig givende år!Men for å trekke frem en ting må det være at jeg startet i stillingen som Partner Manager TM hos Nortel på sommeren dette året. Det er og har vært veldig givende å få tillit til å jobbe med våre dyktige TeleMarketing-partnere og jeg ser frem til fortsettelsen og videre utvikling av denne salgskanalen.

- Hvilke tre bransjeutrykk er du mest lei av?

– Toppselger, Toppselger og Toppselger (hehe). Ofte opplever jeg at betegnelsen ikke passer, og utrykket oppleves for meg som «fluffy», til sminket og altfor lite konkret.

– Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

– Det er mye usikkerhet knyttet til økonomi, dette kan føre til at kjøp og salg blir vurdert mer etter logikk og tilgjengelig statistikk, og mindre handel på grunn av «godfølelsen». Fokuset til kundene vil nok i enda større grad handle om «Value for Money». Vi har stått igjennom noen utfordrende år, der verdensbildet er preget av pandemi, krig og politisk usikkerhet. I Norge opplever vi blant annet høye strømpriser, diesel priser og matpriser – dette vil fortsette å påvirke en rekke bransjer. Nøkkelordet for salgsbransjen i 2023 mener jeg er omstilling.

Powered by Labrador CMS