Kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid, ønsker nye kunder velkommen.
Kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid, ønsker nye kunder velkommen.

Ice kjøper Vipps Mobil

Overtar 19.ooo abonnenter.

Publisert

Ice kjøper kundebasen til Vipps Mobil. Vipps sitt mobiltilbud legges ned, og Ice overtar kundebasen på 19.000 abonnementer. Dette skjer i løpet av januar 2023.

– Kundene til Vipps består i stor grad av mennesker i alderen 18 til 39 år som setter pris på enkelhet og verdi for pengene, det er perfekt, for det vil de også få hos oss i Ice, sier kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid.

Totalt med både privat og bedriftsmarkedet har Ice over 735.000 kunder.

– Vårt mål er å skape konkurranse i mobilmarkedet, og for å kjempe mot de store må vi fortsette å vokse. Da Vipps skulle ut av mobilmarkedet var Ice en helt naturlig kandidat for kjøp av kundebasen. Kundene passer godt inn hos Ice, og vi kan forhåpentligvis tilby dem enda mer, sier Abid.

Både Vipps og Ice fokuserer på å være kundevennlige selskap, og har lagt til rette for en enkel overgang for kundene.

Kommunikasjonssjef i Vipps, Caroline Lunde forteller at kundene havner i gode hender.

– Vipps sitt hovedfokus nå er å bygge den sterkeste lommeboken i Norden - med vyer om Europa. Da synes vi mobilkundene våre fortjener et hjem som gir de den omsorgen de fortjener. Vi er veldig trygge på at de får det hos Ice som både vinner priser for sin kundeservice og sitt stabile mobilnett, sier hun.

Abid har kun lovord om selskapet som nå legger ned sin mobilsatsning.

– Vipps har bygget en av Norges sterkeste merkevarer. De leverer en hovedtjeneste som gjennom god digital kundereise har satt standarden for hva som er enkelt og brukervennlig. De vant verbet. Du «Googler» med Google og «Vippser» med Vipps, det sier sitt. Jeg er overbevist om at våre nye kunder fra Vipps Mobil fortsatt vil «Vippse» med Vipps i mange år framover, sier han.

Administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker peker på at oppkjøpet av kundebasen til Vipps Mobil er én av flere viktige strategiske investeringer selskapet gjør for å øke konkurranse og styrke posisjonen i det norske markedet.

– Samtidig gjør vi milliardinvesteringer i utbyggingen av eget nasjonalt 5G-nett. Flere kunder fordelt på flere nett betyr økt sikkerhet og økt konkurranse, noe som alle i Norge vil nyte godt av, sier Helgaker.

Powered by Labrador CMS