Jens Quanvik på besøk hos stiftelsen Child Africa.

Flere av kundene deres benytter seg av ressurser i Afrika: – Vi ville gi noe tilbake

– Noen få tusenlapper kan bety en enormt stor forskjell, mener Jens Quanivk.

Publisert

Quanvik var den som etablerte Salgstinget tilbake i 1995, den gang som et enkeltpersonforetak. Da holdt han foredrag for og coachet selgere som et sideprosjekt.

I 2011 ble Salgstinget et aksjeselskap, og Quanvik jobber nå med dette på fulltid.

– Vi har gjennom en årrekke hatt et nært samarbeid med flere frittstående og dyktige konsulenter i samme bransje som benyttes ved større prosjekter og utviklingsprogram, sier Quanvik til Salg24.

Salgstinget har to faste ansatte. Med seg har han Henriette Quanvik, som har ansvaret for økonomi og administrasjon.

Henriette og Jens Quanvik driver Salgstinget sammen.

– Det mest givende med å drive med dette er det å oppleve engasjement, skape begeistring og se resultater både umiddelbart og langsiktig ute hos kundene, sier han.

Et bidrag til veldedighet

Flere av Salgstingets kunder, som de hjelper med å øke omsetningen til, utvinner råvarer og benytter seg av ressurser i Afrika. Derfor har de valgt å støtte organisasjonen Child Africa, som blant annet jobber for å gi utdanning til vanskeligstilte barn i Øst-Afrika.

– Vi ville gi noe tilbake. Bakgrunnen for at vi har valgt å støtte Child Africa er at deres visjoner og utdanningsplan er i tråd med det vi selv står for og lærer bort. Vi får se nøyaktig hva pengene går til. Child Africa har særdeles lave kostnader og mesteparten, fra 96 til 100 prosent, av midlene som samles inn går direkte til formålet, sier han.

Helt konkret gir Salgstinget ett prosent av sin månedlige omsetning til Child Africa, og har gjort det siden 2015.

– Vi overfører vårt bidrag i månedlige beløp. Pengene har gått til blant annet sanitærbygg, nye klasserom, lærerlønninger, uniformer og bøker. Jeg har selv vært på besøk i Uganda og sett hva Child Africa har fått til gjennom mer enn 25 år som organisasjon.

Han opplever også at kundene deres deler engasjementet for å støtte veldedighetsorganisasjonen.

– Kundene synes dette er positivt. Ett prosent høres kanskje ikke så mye ut, men det blir mye over tid. Dessuten får en langt mer for pengene i Uganda enn man gjør i Norge. Noen få tusenlapper kan bety en enormt stor forskjell for flere av de aller mest vanskeligstilte barna.

Powered by Labrador CMS