Helge Johnsen i Innovation Support.
Helge Johnsen i Innovation Support.

Målet til Helge er å gi unge mennesker en vei inn i bransjen

Ved å jobbe med møtebooking kan man få flere nyttige erfaringer til senere bruk, mener Helge Johnsen.

Publisert

Johnsen er daglig leder i Innovation Support, et selskap som han selv var med på å starte i 2012.

– Vi er et konsulenthus som hjelper ulike bedrifter med å få nye kunder. I tillegg til å booke møter, bruker vi også andre typer verktøy, sier Johnsen.

Selv har han en lengre bakgrunn fra salg og markedsføring. Noe av det viktigste de gjør, er å hjelpe unge og ambisiøse mennesker ut i arbeidslivet.

– Når man er 23 eller 24 år gammel, så lurer mange på hva de skal gjøre. Vi tar de et steg nærmere sitt mål. Mange har tatt en bachelorgrad og vil bli direktør i Telenor med en gang. Jeg har lyst på de som vil bli det først om 20 eller 30 år, forteller Johnsen.

Han har full forståelse for at møtebooking ikke nødvendigvis er det som de fleste ser for seg å jobbe med. Men Johnsen tror at de med realistiske målsettinger raskt vil finne ut at det både gir dem en hjelpende hånd inn i bransjen, og nyttige erfaringer med tanke på B2B-salg.

Innovation Support jobber med flere større selskaper, ifølge Helge Johnsen.
Innovation Support jobber med flere større selskaper, ifølge Helge Johnsen.

– Det handler om å tenke litt langsiktig. Det er kanskje ikke kulest å booke møter, men du må se det opp mot hvorfor man gjør det. Jeg er veldig tydelig på at folk ikke skal trenge å jobbe hos oss i mange år. Mitt løfte er å hjelpe dem opp og fram, sier han.

Gode på videreutvikling

Innovation Support jobber med flere store selskaper. Når andre aktører i bransjen forsøker å gjøre flere ting, vil Johnsen og gjengen heller bli bedre på det de allerede kan.

– Alle kan si at de har en spesiell metodikk, men vi legger spesielt vekt på én ting, og det er kun møtebooking-prosessen. Vi har ikke valgt å bli gode på digital markedsføring eller telefonsalg. Vi tilbyr i hovedsak én tjeneste, og den har vi finslipt siden 2012. Vi har blitt bedre og bedre på akkurat det, sier han.

Johnsen ser også at andre bedrifter innenfor salg og markedsføring har blitt bedre på dette. Han er med på å kalle det en profesjonalisering av bransjen, og tror mange har sett at det fantes ubenyttet potensial her.

– Ja, jeg har det inntrykket. I 2012 var det ingen rendyrkede møtebooking-selskap i Norge. Noen drev med telefonsalg og seminarer, men jeg tror vi var blant de første. Salg handler om å skape muligheter og vinn-vinn situasjoner, og det har nok både de som jobber i bransjen og kundene skjønt i større grad. Jeg synes det er kjempemorsomt med konkurrenter, så lenge de legger de riktige verdiene til grunn, sier han.

Powered by Labrador CMS