Daglig leder Tor Arne Sandholt og HS Media har nå gjort avtale med Norske arkitekters landsforbund (NAL).

HS Media med NAL-avtale

HS Media er blitt enige med Norske arkitekters landsforbund om å selge annonser for de sammenslåtte nisjemediene Arkitektur N og Arkitektnytt.

Publisert

I konkurranse med flere fikk HS Media oppdraget – og fra 1. juni er det HS Media som leverer annonsesalget til Arkitektur på papir og nett. Det handler da om produktannonser, content og stillingsannonser.

På papir vil det bli seks utgaver per år. NAL har tidligere kombinert bruk av byrået Storybold med egne selgere. Nå er det HS Media som overtar jobben til Storybold.

I de siste årene har annonseomsetningen ligget rundt 7 millioner NOK.

– Vi ser frem til å komme i gang. Dette er en fersk signering – og vi er sterke i troen på at dette skal bli bra. De har gode redaksjonelle produkter med høy troverdighet. Det er et veldig godt utgangspunkt, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.

Redaktør Gaute Brochmann hos Arkitektur setter ut salget av annonser til HS Media.

– Vi er inne i en omlegging av tidsskriftene våre, noe som gjør sitt til at vi får et nytt produkt. I den forbindelse har vi hatt en anbudskonkurranse. Der gikk HS Media til topps i konkurranse med andre gode aktører, sier redaktør Gaute Brochmann hos NAL-magasinet Arkitektur.

Brochmann og NAL ser frem til å samspille med HS Media.

– De målene de har satt betyr en styrking av våre kommersielle flater. Vi opplever at HS Media har bygd en robust organisasjon, og de har troverdighet på det de skal levere. Vi ser frem til et konstruktivt samarbeid, sier Gaute Brochmann.

I 2021 solgte HS Media for totalt over 123 millioner kroner. I 2020 var salget på 120 millioner, mens salget var på snaue 111 millioner i 2019. Selskapet, som eies av Aller Media, har overkant av 30 ansatte.

Powered by Labrador CMS