Med Robin Askevold (t.v.) og Jørgen Simensen tilbake i s360 Norge, forsterker digitalbyrået satsningen innen betalt søk og programmatiske tjenester.

s360 ansetter Robin Askevold og Jørgen Simensen

Med to ringrever og spesialister tilbake i s360 Norge, satser og styrker selskapet seg ytterligere innen programmatisk annonsering og betalt søk.

Publisert

Det skriver s360 Norge i en pressemelding.

Etter en periode som rådgivere hos Fjuz og Frank & Dick, har Jørgen Simensen og Robin Askevold kommet «hjem» til s360 Norge (tidligere Sempro).

Leder satsningsområde i s360

– Det er jo nydelig at Robin og jeg fikk komme tilbake begge to, sier en fornøyd Jørgen Simensen.

Han kommer fra rollen som rådgiver i Franck & Dick, Head of Technology and Performance i byrået Fjuz og tidligere leder for Performance Marketing i Sempro. Nå får han ansvaret for å lede og utvikle programmatisk annonsering som er et satningsområde for s360.

– Jeg får bygge, videreutvikle og jobbe selvstendig samtidig som jeg inkluderes i fellesprosjekter og arbeide sammen med alle de flinke folka som jobber i s360. Det er jo helt perfekt for meg, sier han fornøyd.

Solid forsterkning på betalt søk

Også tjenestene innen betalt søk får seg en skikkelig forsterkning med Robin Askevold på plass. I tillegg til rollen som rådgiver i Frank & Dick, tar han med seg verdifull erfaring fra jobben som Performance Specialist i Fjuz og fire års kompetanse innen søk og digitale leveranser da han sist jobbet i Sempro (s360).

– Jeg valgte å dra tilbake til s360 først og fremst fordi jeg savnet kulturen og folka, men også fordi s360 er langt framme i skoa når det kommer til digital markedsføring. Her er det et sterkt faglig miljø hvor jeg blir utfordret, men hvor det også er lov å utfordre andre, sier Askevold.

Han tar med seg flere års erfaring innen digital markedsføring og de fleste digitale plattformer.

– I tiden utenfor selskapet har jeg jobbet mer selvstendig med analyse og strategi, som rådgiver og kampanjekjører, noe jeg tror vil komme svært godt med i Paid Search teamet her i s360, sier spesialisten. Han ser fram til å jobbe i et byrå som er annerledes enn det Sempro han forlot.

– Det er et langt større byrå jeg kommer tilbake til, med kontorer spredt i forskjellige land, mer kompleks kompetanse og andre måter å jobbe på, noe som gir meg spennende utfordringer, mener Robin.

Omfavner AI-revolusjonen

– s360 er et selskap som satser. Det trigger meg, og det er noe jeg har lyst til å være en del av. Nå er selskapet rigget for å ta opp kampen med de større, tradisjonelle mediebyråene. Det er spennende, sier Jørgen Simensen.

Han gleder seg til å utvikle og ta i bruk spisskompetansen innen programmatisk annonsering.

– Her kommer vi til å satse ytterligere, og med gode sparringspartnere i s360 Denmark kommer vi til å gjennomføre med glans, sier Simensen.

Alle spørsmål, tro og skepsis mot AI-generert innhold tar han med knusende ro.

– AI angår hele bransjen vår. For mange kan det oppleves truende, men vi bør omfavne AI-revolusjonen og jobbe med den – ikke mot den. Utfallet blir spennende, sier Simensen.

Powered by Labrador CMS