Adm. direktør i Telia Norge, Stein-Erik Vellan.

Telia Norge med solid årsresultat i 2022

Telia Company presenterer torsdag resultater for fjerde kvartal 2022 og året samlet, inkludert tall for Telia Norge.

Publisert

– Vi utfordret markedet for fullt i 2022, og er jeg er stolt av folka våre og de resultater vi sammen har levert, sier adm. direktør i Telia Norge, Stein-Erik Vellan.

– Noen av høydepunktene i 2022 er uforminsket fart på vår nasjonale 5G-utbygging som vi ser bidrar til å styrke merkevaren vår, ny og spennende grossistavtale med Fjordkraft på mobilsiden og kundevekst på både mobil og bredbånd.

Videre fortsatte Telia sin modernisering av fastnettet, selskapet nådde en stor milepæl med 100 000 solgte brukte mobiltelefoner, og Telia-eide Phonero og OneCall ble kåret til å ha henholdsvis Norges mest fornøyde bedriftskunder og Norges beste kundeservice.

Telia intensiverte sin nasjonale 5G-utbygging i 2022, og mot slutten av fjoråret hadde åtte av ti nordmenn tilgang til det nye mobilnettet fra selskapet.

– 2022 ble nok et bra 5G-år for oss, hvor vi kunne tilby stadig flere nordmenn over hele landet en bedre mobil- og bredbåndsopplevelse. Vi fortsetter å bygge 5G for fullt fremover, og ligger godt i rute med å nå målet om å være først i Norge med et landsdekkende 5G-nett, sier Vellan.

Parallelt med 5G-utbyggingen moderniserer Telia hele mobilnettet, noe som betyr at hastigheten og dekningen i 4G-nettet vil bli bedre, i tillegg til at kapasiteten dobles.

De økonomiske resultatene for 2022 viser at Telia hadde betydelig høyere inntekter og EBITDA (justert) sammenlignet med 2021.

– Vi leverer et solid årsresultat, hvor mye av inntektsveksten er drevet av nye kunder innen privat- og bedriftsmarkedet. Videre har vi klart å holde sterk kostnadskontroll samtidig som ARPU har vokst på alle områder sammenlignet med 2021, sier Vellan.

– Nå venter et spennende år hvor vi skal fortsette vår endringsreise for å skape et enda bedre Telia for alle våre kunder, og som Norge største utfordrer skal vi gjøre det vi kan for å sikre nye markedsandeler og skape enda bedre kundeopplevelser på tvers av TV, mobil og internett.

Powered by Labrador CMS