Brødrene som startet RupaniCom er spesielt opptatt av å lete fram de gode salgstalentene.
Brødrene som startet RupaniCom er spesielt opptatt av å lete fram de gode salgstalentene.

Slik startet fire brødre «Norges beste salgsselskap»

Gjengen i RupaniCom viderefører salgstradisjonen i familien. Samtidig er de opptatt av å trekke til seg og utvikle nye talenter i bransjen.

Publisert

– Det er jo litt morsomt at vi brødrene startet opp sammen. Tre av fire av oss som er deleiere i RupaniCom har både salgserfaring og ledererfaring fra store konsern innen telekom som Ice, Telia, Fjordkraft og Telenor. Vi startet selv der de fleste gjør, og jobbet oss opp til å bli toppselgere, sier Feroz Rupani.

Han jobber som salgsdirektør i selskapet som kom på banen i 2018. På kontoret deres i Oslo jobber nå over 40 ansatte totalt.

– Det ligger nok litt i blodet vårt. Vi har en far som har vært entreprenør gjennom hele livet. Han har drevet restauranter og egne selskaper, og alle oss fire var innom bedriften til far for å drive med service og salg, selv om det er i en annen form enn det vi gjør nå. Vi er alle glade i å ha kontakt med, møte og utforske nye mennesker. Vi har nysgjerrigheten i bunnen og tilpasser oss de vi prater med, som er nøkkelen til å bli en god selger, sier Rupani.

Selv om de alltid har trodd på sine salgsevner, var ikke RupaniCom slik det er i dag noe de så for seg. Nå kaller de seg selv for Norges beste salgsselskap.

– En av våre største styrker som selskap er miljøet her. Vi var fire ansatte da vi startet i 2018, og ikke mer enn seks eller syv ansatte ut samme år. Sommeren 2019 trykket vi på knappen og begynte å rekruttere for fullt. Da gikk det så det suset, og vi skjønte ikke i starten helt hvorfor folk trivdes så bra hos oss. Men det merkes at ledelsen er en familie, og alle som kommer til RupaniCom blir en del av den. Våre ansatte blir her en god stund, og gjennomtrekket er lavt, forteller Rupani.

Utvikler sine ansatte

RupaniCom har opparbeidet seg et godt rykte utad, og er ettertraktet innenfor både B til C og B til B-markedet. Dette har de også klart med en sammensetning av unge ansatte. Utvikling av enkeltindivider er noe det setter spesielt høyt.

– Vi er glade i å forme folk. Vi ser at de fleste som kommer inn uten salgserfaring og starter fra scratch, lærer mye hos oss. Vi gir alle sammen verktøyene de trenger og en grundig opplæring i det vi kan. Mange har kommet hit fra å være arbeidsløs, og gått videre til å bli toppselgere. Om du ønsker å nå langt innenfor salg, får du støtteapparatet og friheten du trenger her. Vi har også lederkurs, dersom noen vil bli det, forteller Rupani.

Hvert år arrangerer de også RupaniCom Awards. Det er en intern prisutdeling der de som oppnår gode salgsresultater og personlig utvikling får en oppmerksomhet.

– For oss er det viktig at hvem som helst, uavhengig av bakgrunn eller tidligere erfaring, kan lære seg salg på vår måte. Våre metoder fungerer for alle som har motivasjonen på plass, forteller Rupani.

Gjennom rekrutteringen av talentfulle ansatte, tar også de fire grunnleggerne til seg mye læring.

– Dette med gjensidig læring har foregått helt siden vi startet. Vi hadde null peiling på akkurat hvordan vi skulle drive, så vi trengte gode ansatte. Lojale og flinke folk som setter bedriftens kultur over det meste, da denne kulturen bygges opp av nettopp de ansatte. I starten er salgsjobben i seg selv ganske ukomfortabel, så man må tørre å gå ut fra sin egen komfortsone. Alle har sin måte å gjøre det på, og det er spennende å følge med på de som blir en del av familien, forteller Rupani.

Powered by Labrador CMS