PR- og kommunikasjonssjef i Power: Monica Fasting.
PR- og kommunikasjonssjef i Power: Monica Fasting.

POWER har doblet salget av reiseutstyr

At nordmenn skal reise utenlands i sommer, merkes i butikkhyllene hos POWER. Salget på flere sesong- og reiseprodukter har doblet seg den siste måneden.

Publisert

– Salget av mange typiske reiseprodukter har økt over hundre prosent hittil i år, og den største veksten ser vi på forsommeren, sier Monica Fasting, PR- og kommunikasjonssjef i POWER, i en pressemelding.

Fasting forteller at det særlig er powerbanks, bærbare høyttalere og hodetelefoner det går mye av om dagen:

– Bagasjevekter og reisestrykejern har naturlig nok også har fått et oppsving igjen, men vi ser også at det selges langt flere nett- og lesebrett enn på samme tidspunkt som i fjor. Det er nok mange som ønsker seg litt mer behagelige flyturer og restaurantbesøk i ferien.

Sommerferie betyr også ekstra tid til favorittaktivitetene, og det er mange ungdommer som nå legger fra seg skolebøkene, drar ned persiennen for å holde solen ute og rigger seg til med gaming.

– For veldig mange er dette en viktig sosial plattform gjennom ferien og vi vet av erfaring at salget øker fram mot og gjennom sommeren. Sammenlignet med fjoråret selger vi tre ganger så mange produkter i antall i denne kategorien, så det er tydelig at det er mange som også skal tilbringe tid inne i sommer, sier Fasting.

Etter at sommervarmen gjorde sitt inntog har også vifter og kjøleprodukter blåst avgårde i butikkene. De nordligste fylkene har hatt rekordtemperaturer, og varehussjef Espen Dørmænen i POWER Vardø har hatt travle dager.

– Det har vært en helt ekstrem pågang. Vi har stort sett solgt ut det vi har på lager, men får inn nye produkter neste uke, forteller han.

Powered by Labrador CMS