Erlend Førsund har store ambisjoner for stillingen han har kapret i ny jobb.

Blir markedssjef og rådgiver i Techweb: – Falt pladask for selskapets visjon

Erlend Førsund forlater MarkedsPartner og går til konkurrenten Techweb.

Publisert

Erlend Førsund har flere års fartstid i MarkedsPartner, men går nå over til konkurrenten Techweb, hvor han skal tre inn i rollen som markedssjef og rådgiver.

– Jeg begynte som rådgiver i MarkedsPartner i 2012, og i september 2014 gikk vi «all in» på HubSpot og inbound marketing. Den gangen var det helt nytt i Norge. Vi doblet antall ansatte og omsetningen i løpet av de neste fem årene år, så det var litt av en reise, forteller Førsund til Salg24.

Nå går veien videre til det Fredrikstadbaserte konsulentselskapet Techweb, som også har kontorer i Oslo.

– Det som trigget meg til å takke ja til jobben som markedssjef i Techweb, var at jeg falt pladask for selskapets visjon. Vi tror genuint på at teknologi og entreprenørskap er den nye oljen, og vil være med på å skape fremtidens vekstselskaper i Norden, sier han og fortsetter:

– De å være med på å skape noe varig og solid for de kommende generasjonene tilfører mening. Vi har mye nytt og spennende som skal kommuniseres ut i verden, så jeg gleder meg virkelig til å komme i gang.

– Hvilke erfaringer tar du med deg fra MarkedsPartner?

– Jeg har jo lang erfaring med å skape synlighet og vekst gjennom HubSpot, inbound marketing, og tankelederskap, som er blant kjernetjenestene Techweb tilbyr. Selskapet har vokst dit det har i dag uten å fokusere på markedsføring, så mitt fokus vil være å ta eierskap på dette området. Først og fremst ved å formidle visjonen vår, og all den sterke kompetansen som finnes i selskapet. Målet er å bli en go-to place for våre viktigste målgrupper, som er SaaS, scaleup og teknologibedrifter, sier Førsund.

Powered by Labrador CMS