Kathrine Raknerud nevner to bransjekollegaer folk bør se opp for i framtiden.

#Sommerpraten

Salgssjefen i Elaway skal på roadtrip i California

Kathrine Raknerud takker pandemien for fine norgesferier, men i år skal hun over dammen.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller SALG24 en rekke personer i salgsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb, og hvilke råd de vil gi andre som ønsker å lykkes i bransjen.

Neste ut er Sales Manager i Elaway, Kathrine Raknerud.

– Har du pass?

– Ja, det har jeg heldigvis.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Først noen deilige uker på hytta på Hvaler, så over dammen på roadtrip i California som avsluttes med bryllupet til en av mine nærmeste venninner i LA.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Vanskelig å bare velge ett. Men hver sommer har det vært en eller flere uker på hytta, og der finner man en ro man ikke finner noen andre steder. Ellers var «påtvunget» norgesferie i 2020 med roadtrip til og i Lofoten helt fantastisk. Takker Covid for at jeg endelig fikk sett mer av vårt vakre land.

Seks kjappe:

1. Fjell eller strand? Strand.

2. Fly eller tog? Fly.

3. Caps eller bøttehatt? Caps.

4. Softis eller kuleis? Kuleis.

5. På grillen: Kjøtt eller fisk? Kjøtt.

6. Øl eller vin? Vin.

– Hva er din beste salgspitch/salgsapproach?

– Har vel ingen spesiell salgspitch, men approachen er alltid å sette kunden i fokus. Skape en relasjon og tillit, og ikke pushe eller rushe closing.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden.

– Her har jeg to stykker vi bør se opp for - Eirik Thomassen og Kaja Nygaard er blant de beste jeg noen gang har jobbet med.

– Når tryna du sist på jobb?

– Tryne skikkelig er det lenge siden jeg har gjort, men «nesten-tryner» ganske ofte. Jeg elsker å teste nye metoder og det er ikke alltid det går like bra.

– Hva er ditt beste råd til unge mennesker som ønsker å lykkes i salgsbranjsen?

– Ha det gøy og ha troa på deg selv. Man må vokse i stolen og drives av å lære nye ting. Ikke være redd for å be om hjelp, en mentor, eller ta deg tid til å skygge andre flinke i bransjen. Og ikke minst at 80 prosent ofte er godt nok – bortsett fra når det gjelder budsjett da.

Powered by Labrador CMS