Hans Henrik Sørensen ser frem til å tre inn i stilingen som CMO i Humana.

Hans Henrik blir CMO i omsorgskonsernet Humana

– Digitaliseringen foregår i et rasende tempo og det vil legge premissene fullstendig for markedsstrategiene våre i Humana.

Publisert

Det svenske omsorgskonsernet Humana AB ansetter Hans Henrik Sørensen som Chief Marketing Officer (CMO).

Sørensen er i dag markeds- og kommunikasjonsdirektør i selskapets norske avdeling og skal kombinere den nye rollen med sin nåværende.

Humana er et nordisk omsorgsselskap med over 16 000 ansatte som omsatte for 8 188 milliarder svenske kroner i 2021.

– Det føles gøy og selvsagt. Hans Henrik er en sterkt medvirkende årsak til våre norske virksomheters flotte resultater de siste årene, sier Johanna Rastad, Humanas administrerende direktør.

Sørensen sier selv at denne jobben må være en av de aller fineste og mest utfordrende jobbene det er mulig å ha.

– Å markedsføre tjenestene, som de kompetente medarbeiderne i Humana utfører hver dag for å sørge for at alle skal ha rett til et godt liv, er utrolig engasjerende og viktig. Samtidig opererer vi i et marked hvor tjenestene vi leverer er politisk omdiskuterte, og det stiller ekstra krav til måten vi kommuniserer på, sier han og fortsetter:

– Jeg gleder meg til å i enda større grad være med på å definere hva moderne markedsføring skal være for Humana, og å utnytte alle mulighetene som ligger foran oss. Digitaliseringen foregår i et rasende tempo og det vil legge premissene fullstendig for markedsstrategiene våre.

Powered by Labrador CMS