Daglig leder i HS Media, Tor Arne Sandholt, kan vise til rekordsalg i reklame for tabloidenes helgemagasiner.

Salgsrekorder for magasinutgavene til VG og Dagbladet

VGs Endelig Fredag og Dagbladets Magasinet kan glede seg over annonserekorder i 2021.

Publisert

Totalt har de to magasin-produktene hatt en vekst på 14 prosent i året som snart er over.

Det er HS Media på Kirkenær, som har oppdraget med å selge annonser for Endelig Fredag og Magasinet. De kan ikke gå ut med hvor mye hver enkelt av de selger, men viser til vekst i prosent fra 2020 til 2021.

– Begge produktene har en solid økning i annonseomsetningen. Trenden er positiv, og mye tyder på at økningen også vil fortsette i 2022, uten at jeg kan gi garantier ennå, sier daglig leder i HS Media, Tor Arne Sandholt, i en pressemelding.

Mediebedriften har solgt annonser for Dagbladets Magasinet siden høsten 2020, mens de har solgt for VGs Endelig Fredag i fire år.

– Selv om både VG og Dagbladet har mistet lesere på papir, har salget av annonser vært svært så godt. At to så sterke aktører konkurrerer så hardt om helgelesningen, gir bedre kvalitet i markedet, mener Sandholt.

Dagbladet er godt fornøyd med året som snart er historie.

– Vi har et magasinprodukt vi viser frem med stolthet. Vi setter pris på at også annonsørene liker det vi skaper, sier kommersiell direktør i Aller Media som Dagbladet er en del av, Chris Tallerås Steen.

Powered by Labrador CMS