Camilla Kim Kielland, er sjef og partner i Morgenstern.
Camilla Kim Kielland, er sjef og partner i Morgenstern.

Morgenstern vant gull i kategorien B2B under årets MMM-konkurranse

– Aktøren satte seg amibisiøse forretningsmål, som de har klart å nå.

Publisert

– Dette var utrolig gøy, og ikke minst stas på vegne av PowerOffice, sier sjef of partner i Morgenstern, Camilla Kim Kielland, til Salg24.

Max Marketing Mix, også kjent som MMM 2021 gikk av stabelen fredag morgen.

MMM er konkurransen for digital markedsføring, der strategi, kreativitet og resultat står sentralt i bedømmingen.

– Folk og følelser

I kategorien B2B, var det Morgenstern som stakk av med gull, på bakgrunn av sin case «Movinckel Innovations», for PowerOffice.

– PowerOffice var en av de første kundene til Morgenstern, og all kudos til de som har turt å satse på en annen type kommunikasjon, enn det man vanligvis gjør innenfor regnskap og B2B. De har valgt en retning som går på folk og følelser, og det har vist seg å være veldig effektivt, sier Kielland.

Her er juryens begrunnelse:

Vinneren i denne kategorien har brukt egne data og smart bruk av kanaler til å nå en målgruppe som ikke er lett å nå. De har brukt humor som et tydelig virkemiddel for å engasjere og skille seg ut i en bransje der det er vanskelig å differensiere produkter. Aktøren satte seg amibisiøse forretningsmål, som de har klart å nå. Hovedpersonen, har glimt i øyet og overbeviser selv den trausteste økonomisjef om at ringpermens tid er forbi.

Juryen bedømmer alle case ut fra strategi, kreativitet og resultat. Bidragene kan enten være kampanjefokuserte eller kanalspesifike der innsiktsarbeid og bruk av god, datadrevet markedsføring står i sentrum.

Doblet antallet bedriftskunder

I samme kategori kunne Anorak/NoA og iProspect ta med seg sølvet, for casen «Lenge Leve Utelivet», som de gjorde for Vipps.

Her er juryens begrunnelsen for sølvvinneren:

Juryen er imponert over hvordan denne aktøren har klart å lage en kampanje som påvirker både B2C og B2B. Kanalmiksen som spenner seg over alt fra billboards, e-post, in-app og kreativ bruk av programmatiske flater imponerer oss. Vi lot oss begeistre av samfunnsoppdraget aktøren tok på seg i å få folk til å benytte seg av utelivet etter gjenåpningen. Fra B2B perspektivet er vi imponert over at aktøren har klart å doble antallet bedriftskunder i løpet av kampanjeperioden. Lenge leve utelivet - vi er helt enige.

Powered by Labrador CMS