I kategorien B2C, ble det delt ut både gull, sølv og bronse.
I kategorien B2C, ble det delt ut både gull, sølv og bronse.

Oculos og Merkle Norge vant gull i kategorien B2C

– Dette er et prakteksemplar på hvordan nyttiggjøre seg av egne data for å øke salget.

Publisert

I kategorien B2C, var det Oculos og Merkle Norge som stakk av med gullet, for sin case «Vi kjenner bilen din», sammen med kunden Harald A. Møller.

I juryens begrunnelse står det:

Vinneren i kategorien B2C treffer blink i datadrevet digital markedsføring. Caset er et godt eksempel på hvordan målrettet og systematisk jobbing skaper gode resultater. Dette er et prakteksemplar på hvordan nyttiggjøre seg av egne data for å øke salg, og juryen ønsker å applaudere datanerder som virkelig tar for seg innsikt og data for å personalisere og automatisere sin markedsføring.

– Fjerne barrierer og øke salget

Sølvet i samme kategori gikk til POL for sin case SÅNN., sammen med Kolonial.no.

I juryens begrunnelse av sølvvinneren står det:

Årets sølvvinner viser til stødig håndverk, og en godt gjennomarbeidet kampanje med målbare resultater. Juryen lar seg begeistre av treffsikker kommunikasjon hvor budskap og segmentinnsikt skaper engasjerende innhold. Dette gir et godt utgangspunkt til å drive datadrevet kommunikasjon gjennom hele kundereisen, og er med på å fjerne barrierer og øke salget.

– Lar seg sjarmere

Bronsevinneren ble Atyp, med sin case «Tusen spørsmål til de tusen hjem», sammen med Barne-ungdoms- og familiedirektoratet.

Her er juryens begrunnelsen av bronsevinneren:

Gjennom god bruk av data og innsikt forstår årets bronsevinner hvor i kundereisen de må inn og ta kampen for å lykkes med en nokså krevende oppgave. Caset viser til tydelige og godt gjennomarbeidede medieuttak, og som står godt ut på de ulike flatene. Juryen lar seg sjarmere av en stødig strategi og kreativ løsning gjennom måten kampanjen snakker til personer som er samlet fremfor enkeltindivider, og samtidig også egner å skape resultater. Vi gleder oss til å se fortsettelsen, og se neste steg i en enda mer digital og datadrevet markedskampanje?

Dette er juryen i kategorien B2B:

Juryleder Tonje Elvevold, markedsansvarlig på Høyskolen Kristiania.

Lars Istre, markedssjef i Vipps.

Mari Falkenberg, brand manager i Mondelez.

Kei Toyomasu, markedsdirektør i Norwegian.

Per Christian Huse, markedssjef i Toyota.

Powered by Labrador CMS