Flere undervurderer langsiktighet og kreativitet i sin B2B-markedsføring, ifølge rapport.

B2B-rapport: Dette gir effektiv markedsføring

Langsiktig tenking er ofte fraværende når B2B-bedrifter planlegger sin neste kampanje.

Publisert

En rapport fra The B2B Institute har kommet med noen få punkter som skal gi effektiv markedsføring for B2B-bedrifter.

The B2B Institute er en tenketank tilknyttet LinkedIn. Rapporten har fått navnet «The B2B Effectiveness Code».

1: Balanse

For at en B2B-bedrift skal vokse trengs en god blanding av kortsiktige salgsmål og langsiktige planer når det kommer til merkevarebygging. For å beherske sistnevnte må en henvende seg til et stort publikum, selv om det kanskje ikke er mange kjøpeklare kunder der. Emosjonelle virkemidler i markedsføringen er viktig for å etablere sitt navn der ute blant fremtidige kunder.

Ifølge rapporten er mange B2B-aktører gode på de kortsiktige planene. Samtidig svikter de når det kommer til langsiktighet.

2: Bruk tid og penger

B2B-kampanjer fungerer når en tørr å sette av ressurser. Har du tro på prosjektet ditt bør både penger og tid gå inn i det, står det i rapporten.

3: Kreativitet

Rapporten hevder at det er for lite kreativitet i B2B-markedsføring i dag. En tester ikke ut nok kanaler eller formater for sin markedsføring. For de som tørr er det derimot flust av muligheter til å skille seg ut slik situasjonen er i dag.

Powered by Labrador CMS