– Dette er en viktig bekreftelse på at vi gjør noe riktig, sier salgssjef i Wings Travel Management, Andreas Djønne Norland.
– Dette er en viktig bekreftelse på at vi gjør noe riktig, sier salgssjef i Wings Travel Management, Andreas Djønne Norland.

Wings kan stikke av med global pris for beste B2B-reisebyrå – igjen

Til høsten er det duket for nok en «Oscar-utdeling» for reiselivsbransjen. Wings har allerede kapret en finaleplass.

Publisert

Wings Travel Management ligger an til å stikke av med den høythengende prisen «Beste Globale reisebyrå for business 2022».

– Vi vant denne prisen i fjor, og det at vi har kapret en finaleplass i år igjen, er en viktig bekreftelse på vi gjør en god jobb, sier Sales Manager i Wings Travel Management, Andreas Djønne Norland.

I forkant av kåringen, er det servicenivå, rekrutteringsprogram, arbeidsrutiner og grad av energieffetive kontorer som er sentrale vurderingsgrunnlag for nominasjonen.

Bransjefolk kaller utdelingen for reiselivsbransjens Oscar-utdeling, og det ikke er første gangen Wings markerer seg i den storslåtte utdelingen, Business Travel Awards Europe, som arrangeres i London.

– Turbulent periode

Tidligere har flyselskapet som utelukkende selger reiser til bedriftsmarkedet vunnet prisen for Travel partner of the year – European TMC i 2019 og 2020, og i fjor vant de prisen de er nominert til år.

Det internasjonale selskapet holder til i 14 ulike land, med 19 egeneide kontorer fordelt på seks kontinenter.

Som for alle andre i reiselivsbransjen var pandemien en turbulent periode for reisebyrået. I dag har pilene snudd, og Norland kan informere om at selskapet er fornøyd med utviklingen etter at verden åpnet opp igjen.

– Hvordan har salget hos dere blitt påvirket av kombinasjonen pandemi og «flyskam»?

– Pandemien har gjort at mange har fått øynene opp for hvor tilgjengelig man kan være gjennom digitale møteplattformer, og fokus på å redusere reisevirksomheten er helt klart en visjon mange bedrifter har, svarer han og legger til:

– Men vi ser også at svært mange innser at de ikke kommer utenom leverandørmøter, og at flere ønsker å samles til seminarer og fysiske tilstellinger når de endelig har fått muligheten igjen.

CO2-utslipp

Norland påpeker at flyselskapet stiller seg bak miljøtiltakene, og at en del av det de bistår kundene med, er å holde styr på bedriftenes CO2-utslipp.

– En del av den servicen vi tilbyr er å sette opp planer for bedrifter, slik at de kan gjøre flest mulig tiltak for å redusere avtrykkene sine. Det kan for eksempel være å anbefale direkteflygninger for å unngå mellomlandinger. Vi sørger for å arkivere all aktivitet for kundene våre, slik at de får et nøyaktig bilde av utslippet sitt.

Hva gjelder streiken har Wings vært lite bekymret.

– De fleste kundene våre har hovedbase i Bergen og Stavanger, og så langt er det Oslo som har vært hardest rammet. Men dersom situasjonen eskalerer er det klart det kan påvirke oss også. Enn så lenge fokuserer vi på å være der for kundene, og komme med alternative løsninger dersom det skulle dukke opp utfordringer knyttet til reiseruten.

Powered by Labrador CMS