– Dette er en ny og svært spennende satsning, sier administrerende direktør i Hansa Borg og Solera Norge.

Royal Unibrew tar dette grepet for å øke mersalget

Hansa Borg og Solera overtar salg og distribusjon av Lay’s og Doritos i Norge.

Publisert

Royal Unibrew har inngått en avtale med PepsiCo om å overta salg, trade marketing og distribusjon av Lay’s og Doritos i Norge fra januar 2023.

Royal Unibrew har allerede agenturet for snacksmerkene i Danmark, men overtar nå ansvaret for merkevarene også i Sverige, Norge, Finland, Grønland og Færøyene. Den pan-nordiske avtalen åpner dørene til snackskategorien og skal styrke salget av drikkevarer i de nordiske landene.

– Snackssamarbeid

Ifølge Lars Giil, administrerende direktør i Hansa Borg og Solera i Norge, som ble kjøpt opp av Royal Unibrew i mai 2022, er kontrakten med PepsiCo et steg i riktig retning når det gjelder å styrke Royal Unibrews markedsposisjon i de nordiske markedene:

– Dette er en ny og svært spennende satsning, som vil styrke oss ytterligere som leverandør til det norske markedet. Vi vil fremdeles ha vårt hovedfokus på drikkevarer, men med Lay’s og Doritos i porteføljen kan vi fra januar tilby noe ekstra, og bli en enda mer attraktiv partner til våre kunder i dagligvarehandelen, KBS og utelivsbransjen.

Hos PepsiCo er de også entusiastiske til avtalen:

– Først og fremst vil jeg takke Orkla Confectionary & Snacks for vårt sterke snackssamarbeid. De har virkelig bidratt til å bygge våre merkevarer i Finland, Norge og Sverige de siste årene, sier Anders B. Pedersen, PepsiCos General Manager for North Europe Franchise.

– Øke mersalget

– Denne nye, utvidede kontrakten med Royal Unibrew vil gi oss betydelige distribusjonssynergier på tvers av de nordiske landene, som våre kunder og forbrukere i stor grad vil dra nytte av i årene som kommer, uttaler han.

– Den pan-nordiske avtalen medfører flere muligheter for oss som en del av Royal Unibrew, så vel som for kundene. Ved å tilby komplementære produkter, det vil si chips og drikkevarer, ser vi en mulighet for å vokse sammen med kundene våre, og dermed øke sannsynligheten for mersalg, avslutter Giil.

Powered by Labrador CMS