Alexander Dahlstrøen i Solid Media.

De vil bli best på digital markedsføring: – Vi beveger oss litt bort fra det tradisjonelle

Markedsføringsbyrået Solid Media har spesialisert seg innenfor annonsering på noen utvalgte digitale plattformer.

Publisert Sist oppdatert

– Vi ønsker å være best på digital markedsføring. Det er utrolig mye en kan gjøre på det området. Vi er spesielt opptatt av det vi kan spore effekten av, noe bedriftene som vi samarbeider med også er, forteller Alexander Dahlstrøen.

Han jobber som seniorrådgiver i Solid Media. Dahlstrøen har studert juss og markedsføring.

– Jeg har nok vært litt ekstra interessert i digital markedsføring, og det har jeg lært meg gjennom Google-akademiet og erfaring med en rekke bedrifter over fem år. Etter hvert har jeg også lært veldig mye mer av å ha denne jobben, forteller han.

– Bryter med det gammeldagse

Dahlstrøen har det overordnede ansvaret for markedsstrategier og planer i markedsføringsbyrået. For å hjelpe sine kunder med å bli lagt merke til, har de spesielt fokus på tre plattformer: Google ads, SEO og sosiale medier.

– Dette gjør at vi kan gå mer grundig til verks i materien. Hvilke kunder ønsker nettopp dette firmaet å nå?

Han forteller også at Solid Media bryter med mer gammeldagse måter å tenke digital annonsering på. Det handler ikke nødvendigvis om å ha flest mulig annonser, mener han.

– Vi beveger oss litt bort fra det mer tradisjonelle synet om at markedsføring handler om å synes mest. Vi har større fokus på å treffe der vi ønsker. Også vet vi alltid nøyaktig hvilken effekt og fortjeneste annonseringen har gitt.

Dermed kan de også føre en oversikt over hva som gir mest effekt. Og når noe ikke fungerer bra nok, er det bare én ting som gjelder.

– Det er alfa og omega at også våre oppdragsgivere får innsyn i de konkrete resultatene av annonseringen. Alt vi gjør blir til en viss grad mer forutsigbart, og en skal ikke sitte igjen med noen spørsmål. Og når det gjelder forholdet til våre kunder er først og fremst ærlighet viktig. Det skal aldri være noen tvil rund hva vi har oppnådd med markedsføringen, vi leverer tallene svart på hvitt, sier Dahlstrøen.

Ny teknologi sikrer personvern

Et omdiskutert tema innenfor teknologisk markedsføring er informasjonen som samles inn. For å treffe på annonsene må de vite noe om menneskene de skal forsøke å nå. Dahlstrøen forteller at de i Solid Media har fokus på personvern knyttet til dette.

– Personvern er veldig viktig, og det har også skjedd veldig mye på det området. Det kommer hele tiden nye oppdateringer. Fremover vil vi i enda større grad benytte maskinlæring, for å kunne treffe enda mer nøyaktig basert på deres adferd – og med minimal persondata. Selv om annonseringen er effektiv, skal vi altså ikke kunne si noe på detaljnivå. Dette gjør også jobben vår lettere når vi ønsker å treffe folk på en god og samtidig forsvarlig måte.

Powered by Labrador CMS