Strategisk kundesjef i Schibsted, Joachim Bro.

Et av høydepunktene dette året for Joachim var å vinne årets medieselger

Joachim Bro, strategisk kundesjef i Schibsted, tar i bruk en kreativ metode når han lager julemiddagen.

Publisert Sist oppdatert

SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Joachim Bro, strategisk kundesjef i Schibsted.

- Hva gjør du i julen?

- I julen blir det fokus på å slappe helt av etter en lang og hektisk høst. Julaften arrangeres hjemme med 11 personer til bords. Resten av julen blir det noen juleselskap med familie og venner. Håper ellers at snøen holder seg og temperaturen er god nok til å kunne være ute og få en skitur eller to, og selvfølgelig kunne få med seg noen Premier League kamper inneklemt mellom slagene.

- Hva står på middagsbordet på julaften?

- Det er udiskutabelt... Pinnekjøtt.

- Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

- Om man skal lage pinnekjøtt så anbefaler jeg å lage den på potetrist, du slår to fluer i en smekk og i tillegg blir potetene fantastiske. Ellers tenker jeg at man bør gjøre, se, lytte på og spise det man ellers ikke gjør i hverdagen. Mentalt kan det være godt å få jobb og fag litt på avstand for en ukes tid. Januar kommer fort og da er vi tilbake til et nytt år med nye muligheter

- Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

- 2022 har vært et år med mange gode øyeblikk jobbmessig med kolleger, kunder og byråer, men jeg må trekke frem da jeg vant årets medieselger på Mediaforum

- Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?

- Tidligere år har det vært mye, mulig jeg glemmer noe fra dette året for jeg kommer ikke på noen umiddelbare bransjeuttrykk som har fått stor slitasje dette året.

- Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

- Salgsbransjen er så ufattelig bred, men for den bransjen jeg er en del av så blir 2023 veldig spennende. Det er generelt mye usikkerhet på hva året vil bringe for aller aktører. Men, vi i Schibsted er godt rustet for å møte det nye året med alle de titlene og kanalene som hver eneste dag spiller en viktig rolle i nordmenns hverdag. For oss er det veldig viktig å kunne vise til at kundene får effekt av sine investeringer. Med tanke at vi går inn i et år hvor mediebudsjettene totalt muligens vil bli noe redusert, så er det viktig at våre kunder ser at hver krone brukt i Schibsted gir effekt. Dette kommer kundene våre til gode i 2023, når vi legger mye mer trykk på innsikt og analyse. Samtidig er det jo alltid mange andre spennende prosjekter på gang i Schibsted som vil komme både kundene og leserne kan se frem til i 2023.

- Hva er ditt nyttårsforsett?

Jeg har ingen nyttårsforsett.


Powered by Labrador CMS