Salgsdirektør i AUTOproff, Henrik Mohn.

Salgsdirektøren i AUTOproff spår at 2023 blir digitaliseringens år

Henrik Mohn deler også sitt første nyttårsforsett noensinne med SALG24.

Publisert

SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Henrik Mohn, salgsdirektør i AUTOproff.

– Hva gjør du i julen?

– Det blir en tradisjonell julehøytid med barna, og feire julaften i nytt hus med min samboer for første gang. Det gleder vi oss stort til. Jula og julaften er en virkelig fin høytid hvor vi kan finne litt ekstra tid og ro til hverandre i en ellers veldig hektisk hverdag – så det er et av årets absolutte høydepunkt for meg! Så – skal jeg få gått litt på ski, jeg er veldig glad i det.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Igjen, vi er veldig tradisjonstro – så det blir ribbe med alt tilbehør.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Jeg er veldig glad i Tom Egeland og hans bøker om Bjørn Beltø, i tillegg må jeg si at Podcastene fra B-laget fra TV2 er en sikker vinner for meg. Og kanskje et glass god italiensk rødvin også håper jeg.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Privat: Bli samboer i nytt hus. Det er utrolig spennende og veldig koselig.

– Profesjonelt: Å være med å starte AUTOproff i Norge. Dette skal ta digitaliseringen av bilbransjen til et nytt nivå – og jeg ser konturene av noe virkelig spennende i 2023 med denne oppstarten.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?

– Er vel ikke så lei av så mye... Måtte være ordet «leveringsproblemer». Det er jeg litt lei av, men mest lei av at vi prater om det. Vi selgere bruker uendelig med energi på ting vi ikke får gjort noe særlig med og snakke om prosesser i stede for å utføre oppgaver. Det er mye verdifull salgstid som går til spille. Det er en større utfordring enn «leveringsproblemer» og andre «problemer». Godt gjort er bedre enn godt sagt!

– Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

– Jeg tror 2023 blir digitaliseringens år, hvor det er kappløp for å levere fremtidens kundekrav allerede nå. Deler av bransjen har virkelig skjønt dette, og vi kommer til å se store digitale transformasjoner i året som kommer som vil betydelig endre hvordan kjøp og salg utøves – til det bedre for de som virkelig bestemmer: kundene!

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Jeg har ingen og har aldri hatt det, men jeg burde selvsagt hatt det. Så la oss gå for et da: Jeg er glad i å løpe, så ok da. Jeg satser på at jeg kan springe et 1/2 maraton ila 2023 - så får helmaraton vente til 2024.

Powered by Labrador CMS