IDÉs nye salgssjef Remi Andre Brenna Wilberg.
IDÉs nye salgssjef Remi Andre Brenna Wilberg.

Ny salgssjef i IDÉ House of Brands

Remi Andre Brenna Wilberg går fra Würth til IDÉ.

Publisert

– Jeg har jobbet i retail, ledelse og salg siden jeg var 18 år gammel, sier Remi Andre Brenna Wilberg til SALG24.

Han er nylig blitt ansatt som salgssjef i IDÉ House of Brands, og er tydelig på hvorfor han ønsket å takke ja til stillingen.

– IDÉ er et spennende, kreativt og fremoverlent firma i stor vekst. Deres identitet, verdier og businesside trigget meg veldig. De har en sterk vinnerkultur og jobber i et marked med mye moment, fart og spenning - det liker jeg veldig godt. IDÉ er også et norsk firma som har en spennende historie og ikke minst spennende planer for tiden som kommer, og det ville jeg gjerne bli med på.

Selv om Wilberg har holdt seg til samme yrke gjennom årene, har han en allsidig portefølje når det gjelder hvilke bransjer han har jobbet i.

– Jeg startet min karriere i Plantasjen som avdelingssjef, deretter salgssjef i Maxbo Løvenskiold, så varehussjef i Power Norge, så regionssjef i Würth og nå salgssjef Norge for IDÉ House of Brands.

Denne allsidigheten har gjort at Wilberg har samlet seg en del erfaringer som han tar med seg inn til sin nye arbeidsplass.

– Det jeg tar med meg videre er læring rundt hvor viktig det er å jobbe med mennesker, kultur og utvikling. Har du ikke trivsel, god bedriftskultur og de ansatte i fokus, så taper du terreng. Ingen er gode alene - man er best i team, og her syns jeg IDÉ er i en unik posisjon.

Hva er dine ambisjoner i IDÉ?

– Først og fremst å kunne bidra til den gode utviklingen og bli en del av IDÉ-familien. Og så er jeg en person som liker å se muligheter så jeg håper på sikt jeg på en god måte kan bidra med å sette «mitt preg» på noe, det er alltid stas. Men - først og fremst kunne levere gode resultater sammen med teamet i IDÉ.

Med over 15 års fartstid i salgsyrket kan man trygt si at Wilberg trives i rollen som selger, og det er særlig én ting med yrket han trekker fram som bidrar mye til det.

– Det må være alle de hyggelige menneskene man møter, og det gode nettverket man opparbeider seg. Salg er stort, men jeg er som nevnt veldig glad i å jobbe med mennesker og salg er jo drevet av mennesker. Så det henger mye sammen. Og, når man får landet salget og kunden er fornøyd - det smaker alltid godt.

Powered by Labrador CMS