De nyeste tilskuddene til VIFs salgsavdeling: Silje Linnea Nergaard og Daniel Nilsen.

VIF satser på VIP-opplevelser – Silje og Daniel er de nye selgerne

– Markedet vi går inn i nå er helt uberørt av Vålerenga, så vi har store framtidsutsikter.

Publisert Sist oppdatert

Vålerenga Fotball Elite har forsterket salgslaget ved å få på plass to nye selgere, som har ansvar for klubbens nysatsing på VIP og hospitality.

Gjennom et samarbeid med en av Vålerengas hovedpartnere, Dreamwork, ble Silje Linnea Nergaard (23) og Daniel Nilsen (32) nylig en del av markedsgruppa i Vålerenga Fotball Elite.

– Med en gang du kommer inn hit så får du en ånd over deg, og jeg føler jeg ble sugd rett inn i det. For meg har det vært supergøy, sier Nergaard til SALG24, som er på sin andre uke hos Vålerenga.

Nilsen, som startet i jobben på mandag, sier seg enig og føler de har blitt godt mottatt av klubben.

– Jeg er jo en sportsidiot, og det var det som trigget meg til å komme inn i Vålerenga, sier han.

Oppgaven til disse nye selgerne er å videreutvikle Vålerenga Fotball Elite kommersielt på markedet gjennom VIP-opplevelser og hospitality.

– Vålerenga er en sterk merkevare både lokalt og nasjonalt, men de har ikke toucha det lavere segmentet. Så det er det vi skal ta for oss, sier Nergaard.

– Fotball er mer enn å se på to ganger 45 minutter. Det handler om samholdet og det som skjer rundt klubben, og det er det vi skal prøve å skape litt blest rundt, legger Nilsen til.

Matchmakers

Mye av jobben til Nergaard og Nilsen blir å fungere som en B2B-matchmaker for partnerpoolen til Vålerenga.

– Det vi gjør er å sette sammen partnere strategisk, hvor vi ser at disse kan få et godt samarbeid seg imellom – og da fokusere på relasjonsbygging på kampdag, sier Nergaard.

– Det er ikke noe som er bedre enn en god opplevelse hvor man lager bånd sammen. Da kommer ofte gode samarbeid også, sier Nilsen.

Mye ansvar

De nyeste tilskuddene til markedsavdelingen i VIF skal nå pløye sin egen vei framover i nytt terreng for klubben.

– Det er noe av det som er så gøy. Markedet vi går inn i nå er helt uberørt av Vålerenga, så vi har store framtidsutsikter, sier Nergaard.

– Vi vil skape noe og vise at vi kan henge med på alle mulige plan, sier Nilsen.

Nergaard og Nilsen har fått et stort ansvar som helt nye i bedriften, men er sikker på at de kommer til å prestere godt.

– Det er utfordrende, men også kult. For min del presterer jeg best med ansvar, sier Nilsen.

– Det er jo bare å brette opp arma. Konseptet er veldig ferskt, og vi skal få gjort det vi er gode på. Man må være uredd og ha troa på at det blir bra, avslutter Nergaard.

Powered by Labrador CMS