Salgssjef i SMB Mobil Dag Harald Johansen

SMB Mobil satser på telefonen som salgskanal

– Vi har gjort dette i flere selskaper før, og vet at dette er den beste måten for oss å bygge en kundeportefølje, sier salgssjef Dag Harald Johansen.

Publisert

SMB Mobil, som tilbyr mobilabonnement for små og mellomstore bedrifter, har bestemt seg for å gå «all inn» på telefonsalg.

– Vår erfaring er at gode telefonselgere er nøkkelen til kundevekst. De som jobber med oss vil merke at de er prioritert både med tanke på salgsverktøy, informasjonsflyt og mulighet til å påvirke strategien, sier CEO Amund Helland.

Salgssjef Dag Harald Johansen sier til Salg24 at de helt fra starten har hatt telefonsalg som hovedkanal.

– Nå har vi hatt en «test run» og skal skalere opp, og vi kommer ikke å bygge opp noen andre salgskanaler. Vi har gjort dette i flere selskaper før, og vet at dette er den beste måten for oss å bygge en kundeportefølje.

– Hva er det som gjør at telefonsalg fungerer bra for dere?

– Vi får til mange én til én-samtaler på kort tid. Har du dyktige selgere, får du også den gode dialogen, sier han og legger til:

– Vi retter oss mot norske småbedrifter, og det er alt fra bonden til frisøren og taxisjåføren. Da kan vi ikke bruke strategier som retter seg likt til mange, når vi har så spredt næringsliv som vi har i Norge.

Selskapet samarbeider allerede med flere Telemarketing-byråer og har nå om lag 15 selgere med gode resultater.

– Vi skal i løpet av kort tid øke dette til 20-25 selgere og gjerne mer, sier Johansen.

Teamet bak selskapet har tidligere vært med i en rekke selskaper på ledelse og eller styrenivå, i blant annet Ericsson, Ventelo, One Call, Vmobile, Hafslund Venture med flere.

Selskapet har som ambisjon å nå 13 000 bedriftsabonnement i løpet av 2023.

Powered by Labrador CMS