Kenneth Kittilsen blir ny leder for kundeutvikling i UPHEADS.
Kenneth Kittilsen blir ny leder for kundeutvikling i UPHEADS.

Kenneth er ny leder for kundeutvikling i UPHEADS

– Salg er egentlig ganske enkelt. Det handler om å snakke med folk, skjønne behovet, og være der når kundene trenger deg.

Publisert

De siste åtte årene har Kenneth Kittilsen jobbet seg opp fra Key Account Manager til salgssjef i Xfiber. Nylig takket han ja til en nyopprettet stilling som leder for kundeutvikling i Upheads

– Det var litt som å slå opp med damen. Jeg har hatt det helt fantastisk i Xfiber, men jeg hadde et ønske om å lære enda mer om IT-verden. Det er så mye som skjer, og det er viktig å holde følge med utviklingen. I den nye jobben får jeg muligheten til være med på digitaliseringen og sikkerhetsaspektet på nett som blir mer og mer viktig, sier Kittilsen til SALG24.

Xfiber leverer internett til bedriftsmarkedet, mens UPHEADS er en IT-leverandør. Kort oppsummert: skytjenester, sikkerhet og digitalisering.

– Salg er sunn fornuft

– Jeg mener UPHEADS har gjort mye smart, og det viktigste er å sette kunden først. Vi som jobber med kundeutvikling, skal være en sparringspartner både for kunde og konsulent.

– Hvilke erfaringer tar du med deg inn i den nye stillingen?

– Salg for meg handler om sunn fornuft. Jeg tar med meg mine evner til å forstå behovet til kunder, og være en god relasjonsbygger. Selv er jeg veldig glad i teknologi. I UPHEADS er den tekniske kompetansen utrolig høy og med min erfaring fra internett-bransjen, styrker vi kompetansen enda mer, svarer han og legger til:

– Jeg skal sørge for å være der for kunden når de har utfordringer med sine IT-tjenester, samtidig skal vi være der selv når alt virker som det skal. Det var nøkkelen til suksess hos Xfiber.

– Ganske enkelt

I tillegg mener han viktigheten av å være synlig i sosiale medier er undervurdert.

I jobben min er jeg er mye ute hos kunder, noe jeg mener er helt essensielt for salgsfaget. Kunden får et fjes å forholde seg til, det bygger tillit og terskelen for å ta kontakt med meg eller gi beskjed er mye lavere. Det samme opplever jeg med å være synlig i sosiale medier. Jeg er for eksempel over snittet aktiv på LinkedIn på vegne av meg selv og merkevaren jeg bærer på brystet mitt. Det gir både markedsverdi og bygger tillit, samtidig som jeg er synlig og tilgjengelig for flere enn de jeg rekker innom på en arbeidsuke.

– Hva handler salg om for deg?

– Salg er egentlig ganske enkelt. Det handler om å snakke med folk, skjønne behovet, og være der når kundene trenger deg. I tillegg skal man alltid huske på å være seg selv. Vi må slutte å synes at sjefer og daglige ledere er skumle – de er mennesker. Akkurat som du og jeg.

Powered by Labrador CMS