Steffen Lindberg Mæland ser lyst på salgsåret 2022.
Steffen Lindberg Mæland ser lyst på salgsåret 2022.

#Påskepraten

Dette gjorde Steffen for å overraske i kundemøtet

– Et uforglemmelig øyeblikk.

Publisert

SALG24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det prosjektleder i Strømmes, Steffen Lindberg Mæland, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Opp til hytta på Stavtjørn sammen med familien. Masse påskeaktiviteter er planlagt for ungen sin del allerede. Vi skal blant lage påskepynt, finne påskeegg, være med i påskerenn og ikke minst leke i snøen, såframt den holder seg. Det viktigste er at vi som familie knytter et enda tettere bånd.

– Hvilke serier vil du anbefale folk å konsumere i påsken?

«Ingenting Anna», slukes på et par dager. Men typisk for påsken er jo krim, og da vil jeg uten tvil anbefale «Broadchurch» som ligger på NRK.

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Det som er veldig morsomt i vår bransje er at vi får være kreative både på vegne av, og sammen med våre kunder. Vi leter alltid etter ideer og løsninger som skiller seg ut i mengden, som inspirerer og som bidrar til å trekke våre kunders merkevare i ønsket retning.

Et eksempel på dette var et kundemøte jeg hadde hvor jeg skulle presentere en case (mat-relatert produkt) som jeg jobbet med for dem. For å slå på stortrommen og skape et uforglemmelig øyeblikk, tok jeg med meg nystekt focacciabrød, stekt kylling og forskjellige hjemmelagde salater. Kunden visste jo ikke om dette, så det satt stemningen på hvordan kundemøtet endte opp.

– Hvordan vil du karakterisere salgsåret så langt?

– Interessant, utfordrende og lærerikt. Strømmes går godt, og vi har mange store nasjonale kunder. Fokuset mitt i Stavanger har vært å gjøre merkevaren Strømmes mer kjent i regionen, og det er spennende og utfordrende i seg selv. Men TTT: ting tar tid.

Jeg har fokusert på å bygge bærekraftige relasjoner siden oppstart i september, og ser at arbeidet som er lagt ned bærer frukter. Jeg har også brukt mye tid på å lære meg profileringsfaget, for i denne bransjen blir man aldri utlært. Vi forholder oss daglig til mange leverandører og kan levere over 100 000 unike produkter til våre kunder.

– Hvordan blir resten av salgsåret?

– Det kan vel ikke bli annet enn bra? Region Stavanger og omegn gjør det veldig bra for tiden, og viktigheten av markedsføring/profilering har kundene virkelig forstått. Det gjør at jeg ser lyst på salgsåret vårt.

Powered by Labrador CMS