Aleksander Roel er Key Account Manager i Consort.
Aleksander Roel er Key Account Manager i Consort.

Consort skal bistå UNICEF på «Humoraksjonen»

– Det var superstas å få denne forespørselen av UNICEF.

Publisert Sist oppdatert

– UNICEF er en kunde vi er veldig stolt av å representere. De gjør masse fint for barn og unge over hele verden, og da føles det ekstra givende å gjøre aktiviteter som de har bestilt.

Det sier Key Account Manger i Consort, Aleksander Roel, til Salg24.

Consort skal bistå UNICEF med å kommunisere Barn for barn-aksjonen til ulike idrettslag, for at de gjennom dugnadsaktiviteter skal bidra til å verve givere og faddere til veldedighetsorganisasjonen.

Telefonpanelet

12. desember inviterer TV 2 og UNICEF til «Humoraksjonen» - en direktesendt TV-aksjon til inntekt for UNICEFs arbeid med å skaffe covid 19-vaksiner til mennesker i verdens fattigste land.

Flere norske kjendiser skal stå for underholdningen, og sitte i telefonpanelet for å ta i mot pengegaver.

For å unngå lang ventetid på telefonen, skal Consort holde sine kontorer i både Oslo og Trondheim åpne, for å lette på trykket.

– I tillegg til de aktivitetene vi har gjort i regi av UNICEF over en lengre periode nå, skal vi også ta i mot telefoner og bistå UNICEF i registreringen av givere under «Humoraksjonen», forteller Roel.

Roel har flere års erfaring med salg mot idrettslag, og har jobbet med å optimalisere salgsstrategien i forbindelse med Barn for barn-aksjonen.

– Idrettslag er en spesiell bransje fordi det verken er én privatpersoner eller en bedrift man forholder seg til. Det er mennesker som brenner for noe, og det handler om å gjøre et godt innsalg og bygge en relasjon på telefonen, som gjør at kontaktpersonen du har snakket med klarer å formidle budskapet videre på en engasjerende måte til de andre beslutningstakerne.

2 milliarder vaksiner

For å sørge for at kontaktpersonen blir en god ambassadør som får med både foreldrene og styret i idrettsklubben, mener Roel det er viktig at de ser verdien de er med på å skape – både for barn i andre land, og for sitt eget idrettslag.

– Dette er en utrolig fin aktivitet som virkelig gir noe. Idrettslaget får mulighet til å tjene penger til klubbkassen, og i tillegg hjelper de barn i nød. Målet med innsamlingen er å kunne levere 2 milliarder covid 19-vaksiner til fattige land i løpet av 2022. På vegne av Consort, må jeg si at det var superstas å få denne forespørselen av UNICEF.

Powered by Labrador CMS