Fredrik Pettersson, Teknologidirektør i ANFO

Derfor måtte de kutte B2B-prisen på MarTech Awards

Årets ANFO MarTech awards ble utdelt på Ingensteds torsdag, men kategoriene «netthandel» og «B2B» uteble fra prisutdelingen.

Publisert Sist oppdatert

Den nylanserte ANFO MarTech Awards deles ut for å «kåre de beste arbeidene og markedsaktivitetene som kombinerer teknologi og kreativitet på en sømløs måte». Originalt skulle det deles ut priser i ti kategorier, men kategoriene netthandel og B2B har falt ut.

Grunnen til at det ikke gis noen pris for netthandel i år er fordi ANFO ikke har fått inn noen bidrag til denne kategorien.

Det ble derimot sendt inn to caser til B2B-kategorien, men disse fylte ikke kriteriene juryen hadde satt for konkurransen.

– Her deles det ikke ut pris, da de to innsendte casene ikke viser til bruk av teknologi på en måte vi mener er avgjørende for å gjøre ANFO Martech Awards til en ledende pris innenfor feltet, sier jurygruppeleder Hanne Eilen Lohne via epost.

ANFO ser ikke dette som problematisk og sier at det er noe man må regne med når man holder konkurranser som dette.

– ANFO vil selvfølgelig gjerne dele ut priser i alle kategorier, men det er ikke noe dramatikk rundt dette. Det er en del av en konkurranses natur at en kategori kan falle bort. Vi har full tiltro til at juryene våre har juryert riktig i alle kategorier, og vi er veldig stolte over alt engasjementet som MarTech Awards har mottatt siden lanseringen av den nye konkurransen, sier Fredrik Pettersson, Teknologidirektør i ANFO, over epost.

Dette er vinnerne av årets konkurranse:


Powered by Labrador CMS