Salgssjef i IDÉ House of Brands, Remi Andre Brenna Wilberg.

For salgssjefen i IDÉ House of Brands så er ikke julen komplett uten mormors rødkål

Mat og tur i skog og mark blir høydepunktene for Remi Andre denne jula.

Publisert

SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Remi Andre Brenna Wilberg, salgssjef i IDÉ House of Brands.

Hva gjør du i julen?

– I julen så er jeg hjemme med familie og venner. Jeg er glad i å lage mat, så for meg så blir høydepunktet all den gode julematen og en del turer i skog og mark, kombinert med rolige filmkvelder med fruen og gode middager.

Hva står på middagsbordet på julaften?

– Ribbe, kalkun og medisterkaker. Vi må ha litt av hvert. Og - mormors hjemmelagde rødkålsalat - den er et must til julematen.

Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Jeg vil anbefale alle å tillate seg å slappe av og lese en god bok, være masse ute i frisk luft og se en del gode serier, eller filmer. Vi lever i en verden preget av en del negativt støy for tiden, så jeg tror vi mennesker har godt av å koble av nyhetsbildet og la tankene og hodet brukes på positive ting. Vær med de du er glad i, nyt naturen og senk skuldrene. Det har vi alle godt av.

Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Det må ha vært når jeg og en god venn av meg var i Tyskland i sommer og kjørte på den verdenskjente racerbanen Nürburgring. Det blir en fast, årlig tradisjon. Som bilentusiast så er slike turer midt i blinken for meg.

Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?

– «Ting tar tid». Jeg er en utålmodig kar som liker å se resultater raskt - selv om jeg vet at prosesser ofte tar tid og god kvalitet ofte må jobbes med over tid. Men - jeg liker tempo og moment. «Farmer eller hunter». En selger kan ikke bare deles inn i to kategorier. Det finnes så mange forskjellige og dyktige selgere så det å bruke disse to, gamle begrepene er utradert spør du meg. «Kunden først» ja - for så vidt enig i det. Men, jeg er nok litt ekstra fan av «de ansatte først».

Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

– Invester i og ta godt vare på dine ansatte og tør å bruke tid på god opplæring og personlig utvikling. Hvis man aldri tar seg tid til å investere i og utvikle de ansatte, hvordan vet man da hvilket potensial som bor i hver og en? Jeg tror også at i 2023 så blir det å ha gode, digitale verktøy og løsninger for både ansatte og kunder viktig. I en kostnadspreget hverdag, er tid uten tvil mangelvare og effektive, gode salgsprosesser er uten tvil viktig. Jeg tror også det er utrolig viktig å ta godt vare på eksisterende relasjoner og ikke minst være proaktiv og fremoverlent i et tøft marked.

Hva er ditt nyttårsforsett?

– Mitt nyttårsforsett blir å fortsette slik jeg gjør. Men jeg vil nok bruke litt ekstra tid ute i skog og mark og intensivere min fysiske aktivitet et par hakk. Det bør jeg få til.

Powered by Labrador CMS