Eirin sin største jobbflause: – Buksen min sprakk på vei inn i et møte Eirin Lilletvedt forteller om sin største jobbflause i dagens sommerprat.
Joachim mener det er undervurdert å stille spørsmål til kundene – Som selger er det fort gjort å fokusere for mye på hva produktene dine gjør, fremfor hvilken verdi det faktisk gir kunden.
– Det er fordommer som fører til misoppfattede assosiasjoner til hva en selger er og gjør Key Account Manager i Amedia, Yvonne Laursen, tror ikke det handler om hva som er over- og undervurderte egenskaper blant selgere – men om gamle fordommer.
Alf Ruben mener evnen til å si nei til kunder og salg er undervurdert – For å lykkes er det viktig å ha en langsiktig kundestrategi og prioritere tiden din riktig.
Mener ekstroversjon er kraftig overvurdert blant selgere – Jeg opplever at det er et sterkt fokus på at man må være ekstrovert for å være en god selger.
Mener for påskrudde selgere er overvurdert: – En ekstrovert «hunter» passer ikke for alle Petter Ødegaard tror det er lurt å ha ulike personligheter ansatt i en salgsorganisasjon.
Sabrina mener mangfold er viktig i salgsbransjen – Det fremmer kreativitet, nytenkning og ikke minst lønnsomhet.
Selger i NTB: Disse egenskapene mener han får kunden til å si nei – Skal du lykkes med salg, må du tenke langsiktig og ikke kortsiktig gevinst.