Tirsdag lanseres Klarnas Creator Platform.

Klarna lanserer egen influenser-plattform

Creator Platform skal gjøre det enkelt for butikker å finne influensere som matcher deres målgrupper og produkter.

Publisert

Tirsdag lanserer Klarna influenser-plattformen, Creator Platform. En løsning som skal gjøre det lettere for butikker å finne influensere som matcher deres målgrupper og produkter, og dermed øke salg.

Martin Landen, Head Of Social Shopping, i Klarna.

–Med denne plattformen får influenserne mer tid til å skape kvalitetsinnhold i stedet for å bruke tid på administrasjon. De får også tilgang til partnerskap, kampanjer og aktiviteter med noen av verdens mest kjente merkevarer, sier grunnlegger av APPRL og Head of Social Shopping i Klarna, Martin Landen, i en pressemelding.

Creator Platform lanseres i 45 land, og skal gi både influenser og butikk full realtidsoversikt over resultater og effekten av samarbeidet.

– For butikkene blir det lettere å identifisere riktige influenserne, og hvilke kanaler som gir best resultater.

Tar seg av hele prosessen

Med lanseringen av Creator Platform åpner Klarna opp en ny kanal for sine mer enn 450 000 globale butikkpartnere. Samtidig som Klarna utvider sin ytterligere marketing-satsing.

I Norge har 28 prosent av de som har handlet direkte fra sosiale medier, handlet via influensernes egne profiler. Blant Generasjon Z-shopperne (18-25 år) er denne andelen på hele 49 prosent.

Klarna Creator Platform kobler butikk og influenser direkte sammen strømlinjeformer alle trinnene i prosessen - fra den første kontakten, salg, effekten og administrerer fakturering.

Enkelt fra reach til inntekt

Emilia De Poret, Fashion Director i Klarna.

I stedet for å signere individuelle kontrakter for hvert nytt partnerskap, kan influensere med Creator Plattform få direkte tilgang til verdensledende merkevarer og selv velge mellom tusenvis av produkter de kan anbefale til sine følgere.

– Med muligheten til å velge blant tusenvis av produkter som jeg kan anbefale med ett klikk, er det enklere enn noensinne å gjøre reach om til inntekt. Realtidsinnsikten gjør det også enkelt å finne ut hva følgerne liker, noe som hjelper meg med å lage bedre og mer relevant innhold, sier influenser og Fashion Director i Klarna, Emilia de Poret.

Butikkene kan søke blant mer enn 500 000 influensere globalt og følge deres prestasjoner i realtid, mens samarbeidet pågår – både når det gjelder trafikk, salg og konverteringsrater. Dette gjør at de kan øke sine aktiviteter og bruke datainnsikt til å reinvestere for å få maksimalt ut av samarbeid.

Powered by Labrador CMS