F.v. kommunikasjonsdirektør Margrethe Assev, teknisk ansvarlig Morten Vee, videoprodusent Cathrine Eldorhagen, Executive Producer Lars Hognestad og markedsdirektør Camilla Haveland.

Storebrand satser tungt på ny visuell satsing, og henter flere fra tv- og mediebransjen

Ressursene vil inngå i et nytt spesialistmiljø for videoproduksjon og digitale livesendinger.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Hvordan vi kommuniserer med både kunder og medarbeidere har endret seg radikalt de siste årene – og det har skutt fart under pandemien. Med et mylder av innhold og et mer selektivt publikum, må vi tenke nytt for å nå ut gjennom skjermen og engasjere. Visuell kommunikasjon er et kraftfullt virkemiddel for å komme nærmere kunden og nå kommersielle mål, markedsdirektør i Storebrand, Camilla Haveland, i en pressemelding mandag.

Selskapet satser sterkt på visuell kommunikasjon med etablering av to TV-studioer og rekruttering av tre medarbeidere som skal løfte selskapets visuelle kommunikasjon med kunder, interessenter og medarbeidere.

Henter flere tungvektere

For å komplettere Storebrands satsing på visuell kommunikasjon, har finanskonsernet hentet inn Lars Hognestad, Cathrine Eldorhagen og Morten Vee. Disse vil henholdsvis jobbe som Executive Producer, videoprodusent og teknisk studioansvarlig. Ambisjonen er å bygge et av Norges beste miljøer for merkevarebyggende og kommersiell video- og studioproduksjon.

Lars Hognestad som er ansatt som Executive Producer for filmproduksjon og livesendinger. Han kommer fra jobben som kommunikasjonssjef i teknologiselskapet Bulk Infrastructure.

Som produsent og regissør står Hognestad bak mange av de største humorprofilene og programmene på norsk tv de siste 20 årene, helt fra «Lille Lørdag» på 90-tallet fram til «Helt perfekt» i nyere tid. I Storebrand får han en sentral rolle i videreutviklingen av videoproduksjon og livesendinger for både kunder, medarbeidere og andre interessenter.

– Trenden har lenge vært at bedrifter fungerer som mediehus med løpende innholdsproduksjon som spres på ulike digitale flater. Storebrand ønsker å være i førersetet i profesjonaliseringen av videoproduksjon og digitale sendinger som ligger nærmere tv-formatet. Jeg ser fram til å være med på denne utviklingen og bidra med erfaringen jeg har fra 25 år i tv-bransjen. Selv om det nå vil handle mer om pensjon, sparing og bærekraft enn ren humor, tror jeg tilnærmingen til å lage konsepter som engasjerer vil komme godt med.

Forlater journalistikken etter 17 år

Cathrine Eldorhagen har bred erfaring fra både lokale og nasjonale medier og kommer sist fra stillingen som journalist og vaktsjef i TV 2 Nyhetskanalen, hvor hun har jobbet i 12 år. Før det har Eldorhagen jobbet innen nyheter, sport og underholdning i både TVNorge, TVBudstikka og TVRomerike. Hun er utdannet fotojournalist fra Oslo MET med tyngdepunkt på video.

– Jeg synes dette er en veldig spennende satsing, og gleder jeg meg til å sette i gang med resten av teamet. Sammen har vi en bred kompetanse fra forskjellige deler av bransjen. Det tror jeg blir en styrke og vil gjøre det ferdige produktet bedre. Jeg måtte gå noen runder med meg selv om jeg skulle gå ut av journalistikken etter snart 17 år, men dette var så spennende at valget til slutt ble enkelt.

Som et ledd i den nye satsingen på video og visuell kommunikasjon har Storebrand bygget to toppmoderne studioer i lokalene på Lysaker. Studioene skal brukes til både webinarer og større flerkameraproduksjoner med programleder og gjester.

– Jeg gleder meg

Morten Vee er ansatt som teknisk ansvarlig for studioene, og kommer sist fra en rolle som teknisk leder i Videocation.no. Han har lang erfaring fra tv-bransjen som fotograf og postprodusent og har tidligere bygget opp flere kommersielle studio- og streaming-løsninger.

Vee har en grad innen tv-teknikk fra Høyskolen på Lillehammer i tillegg til utdannelse innenfor serviceelektronikk, lyd, foto og postproduksjon. Han har også jobbet som teknisk leder, innholdsprodusent, konsulent og har erfaring fra IMG Nord, Norsk Dokumentarfilm og en rekke frilansoppdrag.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på denne jobben hvor vi kan knytte forretning, teknologi og video tett sammen for de ulike deler av Storebrand. Med solide tekniske løsninger og gode formater, kan vi sammen nå ut med gode budskap til både ansatte, kunder og partnere.

Imponerte med solid kompetanse

– De tre som nå er rekruttert har imponert oss hele veien gjennom rekrutteringsprosessen, med sin solide kompetanse innen tv- og studioproduksjon, utvikling av innhold og journalistikk, samt teknisk og digital kompetanse. Disse tre vil styrke teamet som jobber med visuell kommunikasjon, og vi er stolte over å kunne ønske disse tungvekterne velkommen, sier kommunikasjonsdirektør Margrethe Assev.

Bare i år har Storebrand allerede hatt over 18.000 påmeldte til webinarer rettet mot privatkunder. Konsernet arrangerer også digitale allmøter, digitale medarbeiderdager og webinarer for bedrifter og institusjonelle kunder. Samtidig har behovet for intern videoproduksjon skutt i været. Nå styrker konsernet det interne miljøet for inhouse produksjon av visuell kommunikasjon, som vil løfte produksjonskvaliteten ytterligere.

Powered by Labrador CMS