Dette er de nye tilskuddene i Digital Sales hos Nordea.

Nordea ansetter åtte nye eksperter: – Avdelingen vår jobber som en startup og feirer fuckups

Nordea er bare så vidt i gang med å skalere opp salgsavdelingen. De skal telle femti nye hoder når bemanningen er komplett.

Publisert Sist oppdatert

– Vi jobber egentlig mer som en startup enn en stor tradisjonell bank, forteller Anders Karde leder for Digital Sales i Nordea.

– Det ser vi er en enorm fordel i jungelen av alle større selskaper som leter etter de samme talentene. Vår lekenhet gjør at vi får de beste folkene når vi får vist fram hva vi holder på med.

Digital Sales, som i hovedsak jobber med digitale kundeopplevelser, har nylig ansatt 8 nye hoder. Et nummer som skal telle 16 nyansettelser før året er omme, og totalt 50 når oppbemanningen er komplett.

– Vi er svært fornøyde med personene som har blitt en del av laget nå. Dette er topp motiverte kandidater som har vist et stort engasjement for å få være med på det vi bygger her, sier Karde.

Han kan fortelle at søkere fra hele Europa har vist interesse for stillingene.

Dette er de nyeste tilskuddene til Digital Sales:

Digital Journey Lead: Pernille Pryser

Digital Journey Lead: Fredrik Aakrann

Digital Journey Lead: Kirsti Alfheim

Engagement Lead: Cathrine Løken

Marketing Automation Specialist: Lasse Rise

Digital Dialogue Specialist: Elisabeth Skallevold

Digital Marketing Manager: Charlotte Øverli

Graduate: Nathan Kebede

– Det vi ser tiltrekker folkene hos oss, er at vi har en gründermentalitet hvor vi bygger sømløse autonome team med «alt i én struktur». Vi er ikke et tungrodd byråkrati, men mer som en oppstartsbedrift som hele tiden søker innovasjon og brukervennlighet. Kjernen ligger i å lage sømløse digitale kundeopplevelser basert på innsikt og med tette feedbacklooper med kundene våre, fortsetter Karde.

For å gjøre seg attraktive som bedrift har Nordea et stort fokus på at de ansatte skal trives på jobb, og ikke minst at nye talenter skal ønske seg til arbeidsplassen.

– Tradisjonelt så har det ofte vært slik at talentene i tech får sin første jobb i en startup med et lite kreativt miljø for å utvikle seg og lære, for så gå over til en større bedrift, sier Randi Marjamaa leder for Privatmarkedet i Nordea.

– Men så er vi ikke bare opptatt av solskinnshistorien - vi feirer også alt som går til helvete med «Fuck-Up Fridays»!, så alle lærer av det og terskelen blir lavere for å tørre å teste nye ting i et miljø der det er rom for å feile så lenge du tør å utfordre, legger Karde til.

Powered by Labrador CMS