JULEPRATEN

Sales Manager i Azets Insight AS, Anette Wegener Hammer.

Disse tre bransjekollegaene vil Anette invitere på middag

Jeg vil invitere tre stykker jeg kan diskutere teknologi, sosiale verdier og bærekraft og internasjonal handel med.

Publisert Sist oppdatert

SALG24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Sales Manager i Azets Insight AS, Anette Wegener Hammer, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– I julen skal jeg kose meg hjemme med familie og venner, og familiens nyeste tilskudd, hunden Cocos. Det er heldigvis hektisk på jobb om dagen, så litt julefred skal bli godt for alle.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Ikke så mye et tips, men min kollega og leder Frode, lager en fantastisk julesennep som vi i avdelingen er så heldige å få levert på døren rett før julaften hvert år – en selvfølge på julebordet. Hjemmelagde spesialiteter i gave er så hyggelig. Der bidrar nok ikke jeg så mye må jeg innrømme.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Jeg klarer ikke å tenke på en enkelthendelse, men heller at året har bestått av mange fine og morsomme situasjoner og stunder med både familie og venner. Kolleger har jeg naturlig nok sett mindre til fysisk, men vi klarer å opprettholde god dialog og latter i digitale møter.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Det er så mange dyktige mennesker i denne bransjen, men jeg vil velge meg ut tre områder jeg gjerne vil høre mer fremtidstanker rundt. Merete Bull fra Visma vil jeg gjerne snakke teknologi med. Ariane Spandow fra Amesto om sosiale verdier og bærekraft, og Øivind Henrik von Mehren fra Magnus Legal om internasjonal handel.

– Hva husker du best fra salgsåret 2021?

– På personlig plan at jeg har begynt å jobbe betraktelig mer mot det internasjonale markedet, og med dette opplevd mange spennende, lærerike og spesielle prosesser. Jeg opplever i stor grad at arbeidsprosessene og strukturene har endret seg betraktelig ved at geografiske skillelinjer viskes ut.

I Azets fokuserer vi på kompetanse fremfor geografi. Dette gjør at jeg i løpet av arbeidsdagen jobber like mye med kolleger fra Kristiansand, Tromsø, Sandnes, de nordiske landene og UK som kollegaene mine i Oslo. Generelt vil jeg si at etter 2020 hvor det opplevdes som om alt stoppet opp i en lang periode, ser man at for de bransjer det var mulig å fremskynde digitaliseringen – gjorde man et kvantesprang, og dette har man sett effekten av i 2021.

– Hva tror du vil prege salgsbransjen i 2022?

– Økt internasjonal handel, videre endringer av strukturer, og stadig nye bransjer.

Powered by Labrador CMS